Tuesday, August 01, 2006

Satt just och..

...gluttade runt på Marvinskans blogg(ar) och hon nämnde raket ost och då kom jag att tänka på att jag såg POMMAC på tv här i Söndags kväll!! Kan ni tänka er?? Något så svenskt som Pommac i USA. I vilket fall som helst :) Det var på min favvo kanal HGTV (home and garden tv) där man har en show om annorlunda hus. I detta avsnitt besöktes ett hus i Texas (!!) som en gång varit en buteljerings fabrik för Dr. Pepper. Nuvarande ägare/invånare hade hittat en massa parafernalia i från buteljerings tiden. Bla flaskor och skyltar och där på min TV skymtar en Pommac skylt förbi och sedan en flaska med Pommac ettiket! Jag satte mig käpprakt upp i sängen och ylade 'POMMAC' för full hals, hundarna flög upp och maken stirrade på mig med viss förvirring, 'What????' Sa han... jag hoppade ur sängen och slet till mig laptopen för att snabbt reda ut hur det kunde förhålla sig att det svenskaste och svenska flimmrade förbi i Amerikansk tv. Så vad fann jag då på nätet? Jo att emellan 1963 och 1969 distribuerades Pommac av Dr. Pepper här i USA. Det finns tom med människor än i dag som beställer drycken i från Sverige för hutlösa penningar. Det ni.... inte bara Volvo och Robinson vi har exporterat.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home