Tuesday, August 01, 2006

Om lite drygt..

..en vecka börjar skolan igen. TACK OCH LOV!!!!! Inte för att jag inte älskar mina ungar, men att jobba hemmifrån med tre tonåringar i huset är inte alltid lätt. 'Mamma, kan vi åka till skoaffären? Mamma, jag bara MÅSTE ha ett par nya jeans, NU!!' 'Mamma, kan du skjutsa mig till x, NU?!?' Så låter det dagarna i ända. Det spelar ingen roll hur många gånger jag påpekar att fram till 17.00 så A R B E T A R jag. Skol starten hägrar och det betyder att jag får några dyrbara timmar varje dag i lugn och stillhet då jag kan få en hel massa uträttat.

Jag hade ju tänkt mig att ta lite ledigt här och var när systera min och bäst svågern kommer. (Har bara en svåger men jag lovar att han hade varit bäst i vilket fall som helst!!) Nu kommer det lite ryggklapp här till min familj. Alltså min syster och svåger är en blanding mellan föräldrar och syskon. Det skiljer 19 år på mig och syrran så när jag växte upp var hon mycket mer mamma än syster. Det svängde när jag var i över 20-30års åldern och vi är mer systrar nu. Jag älskar min mamma-syster och pappa-svåger! Jag är lyckligt lottad som har dubbel uppsättning! För visst har vi föräldrar också. Himla goa, rara föräldrar! Pappa har precis fylt 80 och jag 40. Enda gången i livet som jag är precis hälften så gammal som min pappa! Det ni...Nu går det bara utför för min del :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home