Wednesday, December 28, 2005

Nu är glada julen slut slut slut.....

Sjunger jag glatt emedan Sarah och Whitney hystar ut det torra jul trädet. För alla er som nu förfasar sig över det facto att jag redan dagen efter annandagen kastar ut eländet vill jag bara påpeka att vi haft det uppe sedan den 1 december! Vi kör 20 dagar innan jul. Dessutom vet jag inte om jag kan minnas ett år i Sverige då jag haft granen längre än trettondag jul. Barr gör mig vansinnig!! Vill tillägga att vid insättandet av årets träd fann jag barr under mattan i från FÖRRA ÅRETS gran!! Så nu jävlar åkte den ut och vardags rummet skall omedelbart möbleras om. INTE tillbaka till den gamla vanliga möbleringen heller. Jag tänker flytta alla möbler...hehehe...stackars maken. Han kommer att få hjärnblödning när han kommer hem. Det är inte lätt att vara gift med mig. Tyst gråskägg..jag vet att du instämmer och mumlar något om systrarna. Måste väl vara att både maken och gråskägg har en masokistik läggning eftersom de är gifta med mig om min syster.

Barnen har jullov så naturligtvis tänker jag skamlöst utnyttja dem som fri arbetskraft. Kanske till och med en och annan av deras kompisar. Vågar man sig in i mitt hus får man stå ut med att bli utnyttjad som vit slav.

I övrigt har vi ett högtryck med sol och värme. Det kryper upp emot 25 snåret på dagarna och vi lallar runt i kortärmen. Hörde att det var ett snö oväder på väg in till er, hehehe... Och kom nu inte med ¨surt sa räven om rönnbärs¨attityden ¨det skall vara snö och kallt på vintern¨. Jag vet att ni allt är lite avundsjuka på oss här! Ingen snöskottning, inget isskrapande, inget saltande! Hmmm himla trevligt vi har det här. Trist att det är så torrt dock, verkar som Nyårs raketerna fryser inne. Inte för att jag klagar men kottarna gillar ju när det smäller. Jag och vovvarna får väl hålla oss inomhus om det blir fyrverkerier.

Tar det lungt denna veckan. Inte mycket som händer på jobbet så jag passar på att ta en vilo vecka. Mao jag städar hemma. Hur smart är jag på en skala ifrån ett till tio? Men det ger viss tillfredställelse att se hemmet i perfekt skick. Det gäller att njuta fort för med hundar, ungar, katter och man varar det bara i ytterst korta stunder. Snacka om arbetstrygghet!! Tänk om jag kunde få betalt för allt detta arbete......

Sen har vi ju trädgården...urk...jag är inte road!! Men det städar inte upp trädgården så det är bara att bita ihop och sätta igång därute....imorgon!

Har laddat upp lite bilder...kommer förhoppningsvis i slutet av den här postningen.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Eran jul är ute men vår är kvar inne. Just nu har vi 8Minus + 1 dm snö, väldigt vackert! Nyåret avlöpte utan skador. Mysklädda, bjudna på middag i vårt eget kök av Johan o Johanna ,en underbar fiskgryta ! Carolina arbetade till 21 00 men Fredrik infann sig i föräldrahemmet tillsammans med J+J vid 17-tiden.
2400 gick raketerna till väders som brukligt är och skålarna samt höga tillrop om ett Gott Nytt År utbringades.
God fortsättning på det nya året från Familjen!

12:41 PM  

Post a Comment

<< Home