Wednesday, December 21, 2005

JUL!

Lat, eller orimligt stressad. I vilket fall som helst har det varit mycket den senaste månaden!
Huvaligen...varje vecka med åtminstone en kväll uppbokad av skolaktiviteter och helgerna det samma. Dessutom har jag börjat nytt jobb. Samma företag men nytt jobb, bra byte och så men det är ju lite stressat i början när man vill visa framfötterna och så. Sen är det ju detta med Thanksgiving och Jul. Först är det det ena och nu är det det andra.. Här är julgranen i alla fall!

Silver och lila i år. Med blommor, fåglar, metall ornament och glittrande lila snöflingor. Nej..jag har inte förlorat förståndet och vet ni vad? Det blir jul oavsett vilka färger julgranen har. Skulle vilja säga att jag har nu fullt annamat den Amerikanska julgranen. Mina barn likaså... Sarah hävdar att svenska julgranar är fula.... Jag är rätt nöjd med min skapelse och i skrivande stund har den ju varit uppe i drygt två veckor och trots katten och hundarnas framfart är den fortfarande rätt ok.

Ja kära vänner nu är det snart 2006. Jag fyller snart 40 och nu börjar vi alla att bli lite till åren... lät ju trist eller? :) Hade en fundering härom dagen på vad jag skall göra när barnen börjat på college. Maken log mjuggt och sa; Jobba som fan för att betala college! Hahah... Tack gode gud för vardagen. Jag måste tillstå att jag helt och hållet saknar längta efter spänning i livet. Jag menar nu inte att jag är redo att dö eller så, men jag är liksom nöjd. Hmm ser inte riktigt rätt ut. Det är naturligtvis fortfarande kul att resa ibland, gå på en fest, göra kul saker med familjen, men det behöver inte hända nåt hela tiden! Jag är numer himla nöjd med rutinen och att klocka in framför teven vid 10 snåret. Ni fattar det där med snart 40 eller?? :)

Skall försöka fånga nya kissen på bild och ladda upp. Skall också försöka skriva lite oftare....

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

GOD JUL på er allihop önskar Andreas, Rasmus,Bodil och Peter

4:52 AM  

Post a Comment

<< Home