Wednesday, October 19, 2005

Wooden spoons....

I’ve had a revelation!! If I type everything up in word and then just copy and paste I can write more and I don’t have to worry about over zealous bosses who looks over my shoulder, nor coworkers for that matter. I’m working in a political mine field where snitching and back stabbing is part of the agenda. Ugh…. Doesn’t these people have a job to do??? Tells me some people have to much time on their hands! Here, take some of my work!!

Ok it has been an interesting week so far. I’m on a path of irritating my oldest daughter to no end, her and her sister are having the inevitable bathroom fight. Lord have mercy on all of us. Sarah needs everything to be exact and perfectly equal. In other words she gets upset if someone else gets something or is cut slack on something and she isn’t. However she has a short memory, so the fact that she has been cut slack the ENTIRE semester has totally slipped her mind. Makes for wonderful clashes!! But as little as we let David throw hizzy fits, she is not getting away with it either. Derek did the father thing last night and talked to both her and Hannah, David was behaving very well with David standards and only a little whining about the sugar free diet.

The whole thing started last night when I asked the girls to walk the dogs. Sarah promptly stated that she couldn’t since she had homework and she had spent nearly 2 hours watching a movie. What gives?!?! I informed her about the rules regarding the dogs and the fact that I had a sworn promise from both of them to take care of the dogs! Sarah asked her 80lbs sister to walk both dogs. Ain’t happening!!!!

Of course I ended up with the pleasure, and it’s not that I don’t like to walk the dogs it’s just that I don’t have time. So anyway…here I am with the big dog pulling my leash franticly wanting her walk and I’m trying to get through the side gate since dog swam in the pool. Remember that in my back yard at 8.30 it’s pitch black and the latch on the gate is a little difficult. So I finally get the latch open, dog jerks and takes off and since I didn’t have a perfect grip on the leash she ripped it out of my hand, almost tore a finger off. Now I’m VERY unhappy, with dog, child and the world in general. Dog gets a yelling and a slap of a towel, child comes out to find out what is going on and she gets a ‘You go back and do your homework and we’ll have a LONG talk when I get back’ yell. Yea…life is great, blood is gushing from my cuticle and my hand is throbbing. I’ll tell you I was not happy when I came back from that walk.

Like I said, Sarah is lucky Derek came home or she would have been grounded without privileges for a week. No dance! Can’t do your chores, can’t dance.

Work is the same hell hole as it’s been for the last couple of weeks. I’m ready to quit and go work for walmart. Not a decision my family supports but then again they don’t have to go to my office every day!! Ayia!!

I’m in a wonderful lovely happy mood today. Give me a wooden spoon and let me kill someone. My finger hurts……




Uppenbarelse! Jag har just räknat ut att jag kan skriva allt i word och sedan kopiera in det i bloggen. På så vis behöver jag inte oroa mig för nyfikna chefer eller arbetskamrater. Det är mycket korridor snack på gång här just nu. Man snackar skit bakom ryggen och slickar ändan när man är ansikte mot ansikte. Tröttsamt, mycket tröttsamt....En del av mina arbetskamrater har uppenbarligen inte tillräckligt mycket att göra!


Annars har det varit en intressant vecka. Jag gör mitt bästa för att reta livet ur min äldsta och så här långt verkar jag vara på rätt väg. Sarah och Hannah har den stora badrums fighten. Vem har rätt till badrummet när. Jesus, Maria och all änglar.... Sarah är petimetern när det gäller ’rättvisa’. Om det inte är perfekt rättvist hela tiden blir hon arg. Dock glömmer hon fort och alla de gånger hon redan har ’sluppit’ undan har hon glömt.

Det hela bröt lös igår kväll när jag bad flickorna ta ut hundarna på en kvälls promenad. Sarah sa bestämt ifrån att det kunde hon inte eftersom hon hade läxor. Hmmmm efter att ha spenderat ca 2 timmar framför TVn. Okej, så vi kan se på TV men inte promenera hundarna? Mamma blev inte glad. Sarah tyckte att Hannah skulle promenra dem själv... lilla 45 kilos Hannah och två starka hundar. Nja..... Så naturligtvis föll det på mig, precis detta som jag sa INNAN vi skaffade dem att jag INTE tänkte göra. Lång historia kort, eftersom stora hunden badat i poolen fick vi ta ut dem genom grinden i trädgården. Det är mörkt och låste på grinden kärvar, med koppel och handduk i handen blir det inte lättare så när jag väl fått upp grinden fullkomligt flyger hunden ut och sliter nära på av mig fingret. Jag skriker åt hunden, barnet kommer ut och jag skriker åt henne också. ’Vi skall ha ett LÅNGT snack när jag kommer hem’. Så med blodet droppande ifrån nagelbandet och bultande finger tog vi hundarna på promenad.

Sarah hade tur att Derek kom hem samtidigt som vi kom tillbaka. Annars hade hon kunnat se både dans och frihet i månen för den närmaste veckan. Så nu har jag ett blått svullet finger och en ilsken 14 åring. Livet är perfekt!!

Arbetet är samma elände som det varit de senaste tre veckorna. Jag är redo att börja jobba på walmart. Familjen är inte lika redo för den lönesänkningen, men det är ju klart eftersom de inte behöver gå till mitt jobb varje dag heller.

Jag är på perfekt humör i dag. Ge mig en träslev så att jag kan slå ihjäl nån! J

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

´Nu skriver vi här istället. Det blev ingen kommentar. istället verkar vi ha skickat ett emial till dig Mysan, kan det stämma?

Nåväl, vi sitter här, farsan och jag och grejar turbofart till den gamal datorn. Det verkra till slut fungera. Det gamal modemet har ökat på hastighetten lite grann i alla fall...

Du verkar ha det bra i alla fall, lungt och stilla och inte mycket att göra. Trelvigt på jobbet och bra väder, snaäääälllla barn och trevliga hundar...eller hur var det? Missuppfattade vi det du hade skrivit?

Nåväl, här i svedala är allting bara bra, ävne om vårt fina sommarväder nu verkar ha försvunnit och ersatts med det "gamla vanliga" om du fattar.

Nej nu är det dax att åka och slita ut morsan lite, det är nämligen dax för klippning!

Ha det gott och hälsa alla från mig och gråskägg!

Kramar i massor :-)

3:46 AM  

Post a Comment

<< Home