Saturday, October 08, 2005

On request...

..I'm transfering my blog BACK over here. Seems like the Yahoo version needs multiple logins so I guess that means I'm back here. Oh well.. doesn't matter much to me :) I'll figure out how to upload pics here as well (eventually).

Today I've been on a field trip with Hannah and her art class. 13 8th graders and 5 adults. Yiiihaaww!! Hahaha..well it all went VERY well. They have a great teacher whom the kids actually respect. All she has to do is LOOK at them and they shut up. Wow... that is some lesson to take home. I'll be working on that look from now on. Maybe by the time I'm a grandmother I'll have it down and my grand kids will actually obey me.

The next field trip will be to our house, or more accuratley Dereks shop. Yikes.. He sort of offered some how or other last semester. Hmm hahaha... I'm sure he'll have a blast with 10 kids plus a parent. They'll be cutting and welding and all sorts of fun. Yeah! I'll have the hose out to make sure the house doesn't burn down!!

The weather is cooling down. Mornings we only have 58-60 degrees, during the day it goes up to like low 80's high 70's. I'm not liking it. I DON"T WANT WINTER! So there, now it's said!

Sarah has a fotball game, or well she doesn't but the school does and the JROTC students are 'crowd control'. She loves her JROTC. She can't wait to be an officer so she can wear that chic little skirt and the high heels. Hmm is that a good reason to want to be an officer?? :)

Here's a picture of her doing home work........

Sarah pluggar...ähum sover?


Lång vecka har det varit!! Jobbet kräver sin kvinna, massor att göra och så en kurs mitt i allt ihop! TACK!! Nåväl, jag lyckades klämma in tre dagars arbete på ca 15 timmar. Det inkluderade 7 timmars övertid. Yuck! Den delen av arbetsveckan är ialla fall slut..

Var med Hannah på skolutflykt idag. Hennes konst klass hade utflykt till konstmuseet i Houston. Välorganiserat och utan bekymmer. Hennes lärare är fantastisk! Jag har åkt gul skolbuss för alla er som undrar!!! HA!!! Ok en gång var nog, jag behöver inte testa mer...stackars barn. Utflykten var som sagt lyckad, tog dock hela dagen. Jösses... fick åka och handla mat sent. Tack och lov att jag bor i USA :) Här kan man handla mitt i natten!

Nästa konst utflykt är hem till oss, eller mer till Dereks verkstad. Hmm lämna aldrig en man ensam med en lärare och ett barn. Han lovar de mest befängda saker. Som typ att hela klassen kan komma en lördag och svetsa och greja med metal. Svetten har redan brutit fram i pannan på mig... Hannah tycker att det är skit kul. Derek mumlade nåt om hjälp med att städa upp där ute. Jag stirrar på det senaste tillskottet av gamla bilvrak och nämnde tyst något om att göra oss av med den och jag är en villig medhjälpare. Bytes handel! Vi får väl se...

Det där med vraket utgör än en källa till min irritation, blommor till trots. Så här var det, i måndags ringde han och bad mig flytta min van för att Logan skulle lämna tillbaka släpkärran. Han 'glömde' i farten att berätta att Logans vrak till Scout stod på den. Jag utvecklade snabbt en massiv hjärnblödning när jag insåg att vi nu 'är med' Scout-vrak! Argghhh... Ursäkt? 'Jag trodde att jag sagt det till dig...' Som sagt... Blommor räcker en bit men inte hela vägen :)

Han skickade blommor till mig på jobbet igår (vår bröllopsdag idag) och det första mina arbetskamrater sa var: 'Vad har han gjort?' Hahaha...

Lite kallt här nu, vi har ca 18 grader på morgonen och knappa 26 på dagen. Usch!! Vintern närmar sig...bläh.. Jag är inte redo. Jag vill ha mer sommar!!

Om ni undrar så köpte jag visst en present till honom också, så det så! Helt okänslig är jag inte....

Ok nu väntar middagen inte längre, dags att kasta köttet på grillen...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

HEJ!!!
GRATTIS på bröllopsdagen!!! Härligt att höra hur bra ni har det. Och jag vill bara säga att BLOMMOR räcker VISST hela vägen, eller hur!!!
Krama alla från mej!
Bodil

9:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Moss,moss!!
Vill inte vara sämre att gratulera eran bröllopsdag så här kommer GRATTIS,GRATTIS! Se framåt det blir bara bättre och bättre med åren. Lite får man alltid bjuda till som t.ex. blommor, presenter, middag och varför inte en "rejäl" kram.
Detta är 1:a gången vi försöker med dig. Hoppas det funkar!
Allt väl här och som vi förstår är ni inne i dom vanliga rutinerna igen efter avbrottet med "RITA".
Vi ser fram emot att komma över för att hjälpa till och "städa" upp i verkstad och "backyard" för att få plats med en "husvagn"??!!
HA, DE, KRAMAR Monica/Rolf

6:14 AM  

Post a Comment

<< Home