Sunday, October 23, 2005

Homecoming weekend

Det har varit Homecoming Weekend den här helgen. En amerikansk tradition i skolorna, där det spelas en fotbolls match, är en skoldans och kröns en drottning. Naturligtvis tycker jag att min 14 åring är den vackraste av vackra och borde varit 'drottning'. Något säger mig att hon är VÄLDIGT glad att hon INTE är homecoming queen! Haha...jepp jag har uppfostrat en sann feminist! :) I alla fall hade hon roligt på sin första dans i highschool. Med date och allt hehehe...

Ja just det..hennes pojkvän gjorde slut i veckan. Whitney berättade det för mig. Underbart att dotterns bästa vän pratar med mig! Jag gillar Whitney, hon är hellylle och rak. Hennes föräldrar är inte fullt lika kul...ugh... men Sarah har i alla fall en utomordentligt trevlig kompis. Så i alla fall mesen till pojkvän (som är 16 år) hade någon lam ursäkt om saker i hans förflutna som kunde såra Sarah. VA?!?!? Sarah var inte direkt nedbruten, mer förbluffad över den lama ursäkten. Dock är hon vis för sin ålder. Delvis antar jag att de beror på allt hon varit med om (mina TRE äktenskap) och att hon fått vara med och dela en del saker som andra 14 åringar inte får. Både på gott och ont men i detta läget mest på gott tror jag. Det gick inte mer än ett par dagar förrän en annan ung man omgående bad henne att gå till dansen med honom. Så rättvisan är återställd och min dotter har haft en hektisk helg.

Hannah hade sin homecoming carneval i fredags. Hon gick med sina kompisar och hade jätte kul. När hon kom hem snattrade hon i telefon med en kompis i en hel timme. Hon kommer mer och mer till sin rätt och det är bra för henne att få ett år som äldst på skolan utan sin syster. Hannah håller på att bygga upp sitt nätverk av vänner och hon har roligt i skolan. Trots att hon hatar skolan så att säga. Det är nu en gång så att hon är inte som sin syster. Hannah gillar helt enkelt inte lektioner, lärare och läxor. Punkt slut. Hon går dit för att hon måste, hon får bra betyg för att hon är smart och vet att det är bästa sättet att komma därifrån SNABBT!

David har mest hängt med den här helgen. Det är lite tungt för honom men jag tror att han kommer sig. Vi skall försöka få in honom i en karate klubb med träning ett par dagar i veckan. Han behöver socialt umgänge och att lära sig vara i en grupp.

I går shoppade vi, till flickornas glädje och Davids förtryt. Tack och lov funkade min plan med David, vi valde snabbt ut två par skor till honom som jag betalade och sedan körde jag hem honom emedan flickorna shoppade vidare. När jag kom tillbaka till affären hade hittat både kläder och skor de ville ha. Sedan drog vi vidare till 'The Mall'...ugh..inte mitt favorit ställe på en lördag men tjejerna hade jätte kul. Vi avslutade dagen med manikyr för dem och sedan hem för Sarah att göra sig i ordning.

I dag är de på Astroworld. Vår nöjespark som stänger för alltid om en vecka. Jag skulle också varit med men eftersom jag är sjuk...jaja inget allvarligt bara lite influensa...så stannade jag hemma och Derek tog glatt med sig klanen. När jag pratade med dem för en stund sedan var det kö överallt men de hade ialla fall åkt ett par attraktioner. I något svag ögonblick har jag lovat att vi skall ta dem till nöjesparken i San Antonio nästa år...puuuh... Vad jag låter käften löpa :)

Så på en skala ifrån 1 till 10 känner jag mig -3 men å andra sidan har jag haft en hel dag för mig själv och inte gjort ett skapandes grand så jag tänker inte klaga, ja jo möjligen på hostan då.

Vårt baseboll lag har gått till slutspel (world series?!?!) Jag begriper inte world series biten.....laget de möter är ifrån chicago!! Säger något om Amerikanarnas sätt att se världen... :)

Ok jag hostar igen, dags att vila!

Vi hörs...........

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej! GUD va`snygg hon är. "dotera" din! Och vilken mes till pojkvän! Hon kan vara GLAD att vara av med den!!!
Här är det sommar igen... Fattar inte denna blå himlen... Inte är det så att jag klagar, alltså, men lite skumt är det allt!
Annars är allt som vanligt här. Ungar som spelar fotboll och någon som är bjuden på två (2!) bowlingkalas!!! Samma ställe, men 45 minuter emellan.... Hmm.... Andreas lär väl vara helt slut, även om han inte tror det själv, så det blir att ta med sig en bok, och slå sej ner å vänta, med panodil i väskan. :-)
Nu är det ju höstlov nästa vecka och Peter och barnen skall åka med fotbollslaget till Tyskland i 4 dagar. Det betyder att jag får klara mig alldeles själv..... YIPPIE!!!!!!! Jag har beordrat hem 18-åringen till sin mor, och FÖRVÄNTAR mig att bli åtlydd. Eller bönhörd....!
Ha det så gott nu och kram till er.

7:27 AM  

Post a Comment

<< Home