Wednesday, December 13, 2006

Konsten att köpa julgran i mörker och hur man fixar den!

Så nu har vi Julstädat (som om jag inte får göra om det 15 ggr innan Jul!!) och satt in och klätt julgranen. Som alla Svenskar vet så är det inte lämpligt att handla julgran i mörker om man inte är van vid det. Det är sju år sedan sist. Jag har legat av mig skall ni veta!! Totalt tappat förmågan att bedöma ett julträds helhet i mörker och kyla. Allt jag kan tänka på är att komma in i värmen så snart som möjligt. Således väljs julträd snabbt och utan alltför mycket tjafsande och sedan dras det hemmåt med sagda träd som den första jul troféen.


Om jag inte minns fel fick min svåger en gång borra ett hål och ’transplantera’ en gren i en Nicklasson gran. Vi tog fram vinkelkapen! Här fick det trimmas REJÄLT!! På toppen av granen.

Här är lite bilder för att förnöja eder!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

En underbar jul önskar vi er!!!!
Julkramar från hela familjen till er alla.

9:35 AM  

Post a Comment

<< Home