Tuesday, November 07, 2006

Min älskade mamma

Min älskade mamma gick bort idag. Helt oväntat blev jag och min syster moderlösa. Det känns så fruktansvärt tomt utan henne. Ibland kunde mamma vara himla irriterande men det är ju alla mammor, jag också. Det ska man vara som mamma!! Hon gjorde ett enastånde jobb som mamma och utan henne skulle jag inte vara den jag är i dag. Många gånger slog livet ned henne men hon reste sig, borstade av sig och stegade vidare. Jag vet inte många som har den styrkan. Mamma var inte religiös men trodde på en högre makt. Min mamma var fantastisk. Jag saknar henne med hela mitt hjärta och jag hoppas att hon visste/vet hur mycket jag beundrade och älskade henne. Hur mycket jag längtar efter henne..... De senaste veckorna har jag funderat och planerat hur vi alla här skulle resa till Sverige och hälsa på. Jag vet hur mycket hon ville det. Samtidigt vet jag hur glad hon var över att jag och barnen har det bra, att vi alla är långt ifrån Sverige och de tråkigheter som finns där för oss. Min mammas största skräck var att barnen skulle åka till Sverige och bli fast hos sin far. Varje gång jag pratade med henne oroade hon sig för det. Det känns skönt att veta att hon dog lugn på den fronten. Om det så är det sista jag gör så skall inget av mina barn bli fast på ön. Mamma, varför nu? Jag hann inte säga adjö till dig. Jag hann inte säga att jag älskar dig en gång till. Jag hann inte krama dig igen. Men jag vet att du visste hur mycket jag älskar dig, hur mycket jag längtade efter dig och hur tacksam jag är för allt du gjort. Jag lovar att jag skall hjälpa syrran att ta hand om pappa. Jag lovar att jag skall ta hand om barnen, Derek och alla som jag älskar. Sist men inte minst, jag lovar att aldrig glömma dig!

Med all min kärlek din dotter,
Marika

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh Marika.Det finns inga ord som kan trösta nu men du skall veta att jag verkligen känner för er alla. Jag önskar att jag kunde ta bort allt det ledsna och göra allt bra igen. Världen blir aldrig sig lik igen. Er mamma var en underbar människa som satte spår i alla som hon mötte.Underbara spår.Våra tankar är med dig, kära vän.
Kramar från Peter, Bodil o barnen

1:23 AM  

Post a Comment

<< Home